“Semangat yang hilang”

Kusut

Day 5.

Mulut kau makan.
Tapi otak kau nampak Itu.
Mata dan jari kau pada indesign.
Tapi otak kau nampak Itu.
Telinga kau dengar lagu.
Tapi otak kau nampak Itu.

Setiap yang kau pandang atau pejam Itu yang jelas.

Aku ingat pujuk hati paling susah.

Rupanya lagi susah pujuk otak supaye lupa benda yang kau tak nak ingat….

Alahai.. dah lahhh…

“Hye Si Cantik Manis”

image

Si Cantik Manis Choco Cappucino Cheese Cake. Bila cik rajin datang layankan aje. Tambah tambah kek yang tak perlu memasukkan dirinye ke dalam oven ni.. Mudah sangat.. Campur campur.. Gaul gaul.. Kacau kacau.. Makeup sikit… dah siap..

image

erkkk… nape tengok sekali rupe love kecik kecik tu macam berudu… tapi bile ditengok dua kali… dah macam sp#*&%… erk erkkkk… abaikan.. -_-‘

 

image

Tapi disebabkan orang dalam rumah ni tak makan kek spesis ini, maka kawan kawan opis dan kawan kawan sepermainan la yang jadi mangsa untuk menghabiskannye.. maaf ye… Alaaa tapi tau, korang suke kan.. kan kan kann ๐Ÿ˜›

“Peluh Bertiga”

Ini cerita Ahad lepas.
Cerita tentang tiga orang budak yang tak berape nak tinggi.
Tiga orang budak ni juga tak berapa nak kurus.
Tapi mereka bertiga share keseronokan yang sama.
Tentang aktiviti sihat ๐Ÿ™‚

TEAM MALAYSIA FAN RUN 10KM

image

Ye!! Kami dah jadi sebahagian daripada Team Malaysia..

Awesome & Happening!!!

Walaupun sepuluh kilometer bukan sesuatu yang mudah. Tapi kami berjaya tanpa baki.

image

Me proud of it!! ๐Ÿ˜‰

p/s: Dulu masa sekolah aktiviti yang paling dijauhi adalah merentas desa ๐Ÿ˜€ Noktah.

“Aidilfitri 2014 ~ How time flies”

Aidilfitri datang lagi..

Sambutan yang seperti selalu.

Keluarga, sanak saudara, sahabat sahabat.

Tahun ni yang bertandang ke rumah, lebih ramai dan lebih meriah.

Seronok ๐Ÿ˜€

Tapi..

Ramai yang bertanyeย pada Ninie “Kenape pakai tudung masa raya je, kalau pakai terusย camnikan lagi cantik”

๐Ÿ™‚

Ninie senyum je.

aidilfitri 2014

Perkara baik. InsyaAllah.

Setiap manusia ade cerita dia sendiri.

๐Ÿ˜‰

“Jangan tiru aksi ITU”

Bila sesuatu ITU berlaku di luar logika ianya boleh membuatkan anggota mulut tersengeh sendiri sambil berbunyi “eh.. Ape bende yang aku buat ni” ๐Ÿ˜€
Contoh-contoh ITU adalah seperti berikut:

ITU 1: Bangun pagi dan tempat mandi adalah hala tuju pertama setiap pagi. Dengan yakin dan patuh, berus gigi di genggam rapi. Tidak dilupakan perisa haruman mulut yang bernama colgate. Tetapi bila pagi tersebut aura kekretifan datang secara melampau sehingga mencalitkan facial foam dengan cantik di atas berus gigi maka timbul lah bunyi seperti ini “eh.. Ape bende yang aku buat ni”.

ITU 2: Sesi mengisi perut semestinya perkara yang menggembirakan. Lebih cantik jika jemaah daripada golongan yang boleh menceriakan suasana. Dalam pada kegembiraan itu, bila dengan penuh yakin dan kusyuk, botol kordial sirap rose F&N dicapai dan dihala, lantas dituangkan ke dalam gelas, maka dengan spontan terbitlah bunyi “eh.. Ape bende yang aku buat ni”. Walaupun pada hakikatnya bekas air sirap yang telah dibancuh penuh satu bekas hanya berhampiran botol kordial tadi.

ITU 3: Perkara yang enak apabila pulang dari tempat kerja adalah mandi selain daripada menikmati slot akasia tv3. Dan bershampoo ketika mandi itu perkara biasa. Tetapi ia akan menjadi pelik lagi sengal bila mana menuangkan shampoo ke rambut tanpa membasahkan rambut itu terlebih dahulu. Maka berbunyi lagi “eh.. Ape bende yang aku buat ni”.

Kadang-kadang jika ada yang perasan sesuatu ITU itu yang berlaku, ianya boleh jadi bahan gelak. Gelak yang boleh disambung-sambung. Dua jam selepas kejadian pun boleh gelak semula. Maka oleh itu jangan sesekali tiru aksi ITU.ย  Jangan. Serious jangan.

P/s: Harap lepas ni, Ninie tak buat perangai ITU lagi… Harap.. Harap sangat ๐Ÿ˜›